چگونه لغات عربی را حفظ کنیم

میزان امتیاز کاربران:
5/5

آیا لغت و خواندن  وژاگان  برای کنکور ضروری است؟

با یک نگاه آماری به سوالات کنکور سال های اخیر می توان فهمید که برای کسب درصد بالای 40 درصد خواندن  واژگان بسیار اهمیت دارد.

داوطلبانی که در طول دوران آمادگی کنکور از خواندن واژگان دریغ می کنند و لغت و معنی نمی خوانند نمی توانند بیش از 40 درصد در کنکور کسب کنند برای اینکه فقط 40 درصد سوالات کنکور بدون داشتن دانش واژگان قابل حل می باشد ، ما در کنکور 6 سوال مستقیم از واژگان داریم و این خود معادل 24 درصد است بسیاری از سوالات  ترجمه و قواعد نیز با کمک لغت قابل حل می باشد. ضمناً حفظ لغات و تسلط بر واژگان سرعت داوطلب را در خواندن و حل تست ها افزایش می دهد پس اگر به دنبال این هستید که درصدی بالاتر از 40 در کنکور کسب کنید حتما خواندن واژگان را به صورت روزمره در برنامه کاری خود قرار دهید. بهتر است برای این کار از یکی از واژه نامه های عربی عمّارکه در کانون فرهنگی آموزش به چاپ رسیده است استفاده کنید، چرا که واژگان، لغات، معنی، مترادف ها، متضادها، جمع مکسر، ریشه اصلی کلمات، تمام آیات و روایات و حتی  تحلیل صرفی و خلاصه قواعد در این کتاب ها آمده است و منبع بسیار مناسبی برای حفظیات در عربی به شمار می رود.

اما روش خواندن واژگان به این صورت باید باشد که به صورت روزانه 2 الی 3 صفحه از این کتاب ها مطالعه شود، کلماتی را که معنی آنها را بلد هستیم صرفاً به عنوان مرور به حساب می آید و کلماتی که معنی آنها را بلد نیستیم باید نشان دار شوند و بارها و بارها مطالعه شود تا به خاطر سپرده شوند.

 

ارسال یک دیدگاه

5 × 5 =

پشتیبان سایت